حکم کارگزینی (پرسنلی)
حکم کارگزینی بیانگر کلیه دریافت های قانونی کارگر اعم از:
مزد یا حقوق، حق اولاد، حق مسکن، بن کارگری (خواربار)، ایاب و ذهاب، مزایای غیرنقدی، پاداش افزایش تولید، سود سالانه و نظایر آنها که به اعتبار قرارداد کار دریافت خواهد نمود، می باشد و به عبارتی می توان گفت حکم کارگزینی اطلاعات بنیادین محاسبات حقوق و دستمزد را فراهم می کند.
صدور احکام پرسنلی از طریق واحد کارگزینی و با رعایت موارد زیر انجام می گیرد:
۱- رعایت قوانین کار و امور اجتماعی و بخشنامه های صادره از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
۲- رعایت طرح طبقه بندی مشاغل که به تائید اداره تعاون کار و رفاه اجتاعی رسیده باشد (توضیح آن که طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت هایی که دارای پرسنل بیش از ۵۰ نفر می باشد لازم الاجرا می باشد).
۳- توجه به سوابق کاری مرتبط و غیرمرتبط.
۴- توجه به میزان تحصیلات.
۵- توجه به پست سازمانی و خدماتی که فرد باید در سازمان یا واحد اقتصادی انجام دهد.
۶- توجه به آیین نامه های استخدامی و داخلی واحدهای اقتصادی.
واحد کارگزینی بعد از لحاظ کردن موارد فوق اقدام به صدور احکام پرسنلی می نماید و در طول سال در صورت تغییر در قوانین مرتبط یا ارتقاء کارکنان و شروع هر سال مالی مجددا احکام جدیدی را صادر خواهد کرد و تاریخ اجرای حکم نیز درج خواهد شد.
ضمنا لازم به توضیح است که احکام پرسنلی در شرکت های خصوصی باید به تأیید مدیر امور اداری و مدیرعامل برسد.
نکته: اقلام مندرج در حکم کارگزینی همواره برای یک ماه (سی روز) تنظیم می گردد.
جهت مشاوره تخصصی نرم افزار با ما در تماس باشید:
درباره این سایت